کنترل کیفی

کنترل کیفی

بطور یقین دستیابی به نتایج صحیح و کیفیت کار مهم ترین شاخص در آزمایشگاه پزشکی می باشد. استفاده از سیستم های مختلف کنترل کیفیت و کنترل مستمر کیفیت از بدو ورود بیمار به آزمایشگاه تا زمان جواب این مهم را در آزمایشگاه گلسا حاصل نموده.

علاوه بر استفاده از سیستم های خون گیری بسته در نمونه گیری ، در انجام آزمایشات نیز از انواع سیستم های مختلف کنترل کیفیت از جمله به کار بردن نمونه های کنترل تجاری با مقادیر مشخص به عنوان internal controlو استفاده از professional tests  به عنوان یکی از مبانی external controlاستفاده می گردد.

بخش کنترل کیفی

یکی از مهمترین الزامات خدمات آزمایشگاهی ، وجود سیستم مدیریت کیفیت در آزمایشگاه است. آزمایشگاه گلسا در جهت ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی و افزایش سطح رضایتمندی مراجعین و پزشکان محترم، اقدام به استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس الگوی استاندارد بین المللی ایزو 15189 نموده است.در این راستا ، کلیه امور جاری آزمایشگاه مستند سازی شده و کلیه فعالیت ها بر اساس دستورالعمل های (sop) مصوب انجام می شود. در تمام بخش های آزمایشگاه بصورت روزانه کنترل کیفی داخلی انجام و نتایج ثبت می گردند. بعلاوه آزمایشگاه گلسا سه تا چهار بار در سال در برنامه کنترل کیفی خارجی (EQAP) که زیر نظر آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اجرا می شود شرکت می کند.

تکرار آزمایشات :کلیه آزمایشاتی که نتایج آنها غیر طبیعی به نظر می رسد، قبل از تحویل جواب آزمایش به بیمار مجددا با نمونه موجود و در صورت لزوم با نمونه تازه تکرار خواهند شد. ضمنا چنانچه پزشکان محترم به هر علت نیاز به تکرار یک آزمایش داشته باشند می توانند با دستور تلفنی و بدون نیاز به مراجعه مجدد بیمار درخواست خود را به آزمایشگاه اعلام نمایند. تکرار آزمایش رایگان می باشد.

 

 

کلمات کلیدی : آزمایشگاه گلسا ، آزمایش ، آزمایش خون ، آزمایش کم خونی ، آزمایش فقرآهن ، کم خونی ، کم خونی فقر آهن ، آزمایشات کبدی ، تشخیص پزشکی ، آزمایش غربالگری ، آزمایش غربالگری جنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *